Y-3 Runner 4D II
Upptäck
nu

Y-3 RUNNER 4D II

Y-3 vidareutvecklar den ikoniska Y-3 RUNNER 4D med en ny, benvit mellansula, som skapats med hjälp av senaste evolutionen av ADIDAS 4D-teknologi. Med sin utmärkande och öppna struktur med vitt Primeknit i dubbla lager tar den futuristiska Y-3 RUNNER 4D II fortsatt platsen som pionjär för modern sneakerdesign.

Y-3 RUNNER 4D II är nästa innovationsfas av ADIDAS 4D, med en bredare fotbädd och en tjockare, högre mellansula för bättre stabilitet i alla riktningar. Den unika snörningen definierar Y-3 RUNNER 4D II:s nya estetiska språk.

Stil 1
F/FW19 Kapitel 01
Ett fel har uppstått. Var vänlig försök igen.
Försök igen
Ikoner möter koner i det senaste från Y-3. För Y-3 höst/vinter 2019 nytolkar adidas och Yohji Yamamoto varandras klassiska designkoder – ett helt nytt inslag i Y-3:s 16-åriga historia.

Den här säsongens designprocess är sprungen ur tre årtionden som varit avgörande för Y-3 och Yohji Yamamoto: 70-, 80- och 90-talet. Resultatet är en kollektion som för första gången någonsin innehåller plagg hämtade ur de båda samarbetspartnernas arkiv – från redigerade siluetter till nytolkade färgställningar. Y-3 genomsyrar klassiska adidas-plagg med Yamamotos språk och ikoniska Yamamoto-plagg med adidas innovationer. Det är essensen av samarbete, upphöjt och omdefinierat.

Kampanjen för höst/vinter 2019 speglar också en känsla av delade perspektiv: adidas grafiska natur möter Yamamotos rena elegans. I bilderna, som är fotograferade av Yvan Fabing och stylade av Marie Chaix, ligger fokus på rörelse och dimensioner, och de bjuder på en diskret tolkning av Y-3:s kännetecknande estetik.

Fotografierna visar plagg som är inspirerade av kinetik och sportkulturens enhetlighet. Detta syns i den förfinade collegestilen hos skjortor, jackor och klänningar med Y-O-H-J-I-symboler över fram- eller baksidan. Fabings modeller som bär plaggen framstår som stilfulla sportåskådare som stolt representerar sitt ikoniska lag.

Kampanjen bjuder på en första skymt av de senaste framstegen för Y-3-skor: progressiva tolkningar av klassiska former. Y-3 Yuben Low är en nytolkning av klassiska, låga basketskor från 70-talet med vitt gummi och fräsch canvas i off-white. Motsvarigheten Y-3 Yuben Mid förfinar basketlooken ytterligare. Och den redan ikoniska Y-3 Kaiwa kommer i en ny färgställning i trippelsvart.

Y-3:s kollektion höst/vinter 2019 lanseras 20 juni i Y-3:s flaggskeppsbutiker, på Y-3.com och hos utvalda återförsäljare runt om i världen.
Läs hela historien
YOHJI YAMAMOTO
YOHJI YAMAMOTO
Ett fel har uppstått. Var vänlig försök igen.
Försök igen
Yohji Yamamoto är känd för sina avantgardistiska plagg. Hans utmärkande överdimensionerade siluetter i svart har ofta draperingar i olika texturer.

Yamamoto föddes i Tokyo och tog examen i juridik vid Keiouniversitetet 1966. Hans mamma var skräddare och hade en butik i Kabukicho (ett nöjeskvarter i Shinjuku i Tokyo). Efter att han tagit sin examen insåg han att han inte ville arbeta med juridik. "Jag ville inte bli en del av det vanliga samhället", berättade han för BoF. "Så efter att jag tagit min examen sa jag till min mamma ... jag vill hjälpa dig." Yamamotos mamma gick med på att låta honom arbeta i butiken och sa att han kunde lära sig av sömnadsassistenterna. Han följde även hennes uppmaning att skriva in sig på Bunka Fashion College som numera är känt för att ha skolat designers som Kenzo Takada, Junya Watanabe och Yamamoto själv.

Efter att han tagit examen vid Bunka mottog han ett stipendium för att tillbringa ett år i Paris, men det var först efter hemkomsten till Japan som Yamamoto började upptäcka sin sanna röst som designer. Han startade ett litet företag med konfektionskläder som långsamt växte och fick köpare från alla större städer i Japan. Framgången fick honom att återigen börja tänka på Paris och i början av 1980-talet återvände Yamamoto till den franska huvudstaden för att öppna sin första butik.

Sedan dess har Yamamoto haft en växande och hängiven global anhängarskara. Hans två största märkeslinjer, Yohji Yamamoto och Y's, finns i exklusiva varuhus världen över och år 2007 uppmättes försäljningen till över 100 miljoner dollar enligt företaget. Bland Yamamotos andra märkeslinjer finns Pour Homme, Costume d'Homme och Regulation Yohji Yamamoto.

Yamamoto har för sina modebidrag tilldelats utmärkelser som Arts et Lettres-orden med graden riddare, japanska honnörsmedaljen med lila band, franska Nationalförtjänstorden, Royal Designer for Industry samt Master of Design av Fashion Group International.
Läs hela historien
Ett fel har uppstått. Var vänlig försök igen.
Försök igen
Ladda fler
    Tillbaka till föregående vy
    Se föregående
    Se kollektionen som - Se som -
    Kategori
    • Skor
    • Kläder
    • Accessoarer
    Kön
    • Man
    • Kvinna
    Sortera efter
    • Nyast först
    • Pris (lägst - högst)
    • Pris (högst - lägst)
    Filtrera och sortera
    • Kategori
    • Allt
    • Skor
    • Kläder
    • Accessoarer
    • Kön
    • Båda
    • Man
    • Kvinna
    • Sortera efter
    • Nyast först
    • Pris (lägst - högst)
    • Pris (högst - lägst)